Mary Jardin : Handcraft Luxury Face Oil -kelebihan menggunakan face oil

Face Oil Mary Jardin

Di Malaysia bila kita menyebut tentang moisturiser, mesti kita membayangkan jenis krim atau jenis losyen. Tetapi, berbeza di negera luar mereka kebanyakkan menggunakan Face oil sebagai pelembab muka. Face oil juga boleh digunakan sebagai makeup remover dan makeup premier.

Jom kita tengok apa lagi manfaat Face Oil ini yang baik untuk kulit.

1) A Great-Great Moisturizer

Olive dan minyak kelapa merupakan kandungan terbaik yang dapat melembapkan kulit. Bagi Anda yang memiliki jenis kulit kering dan sensitif, produk tersebut akan bekerja secara efektif jika dikombinasikan dengan krim wajah.

2) Mengurangi Kedutan Pada Wajah

Dermatologi dari Loyola University of Chicagi, Dr. Rebecca Tung, tanda-tanda penuaan boleh diatasi secara maksimum dengan Primrose Oil atau bahan yang mengandung Vitamin E, seperti Argan Oil. Kedua kandungan tersebut ada di dalam produk face oil yang berfungsi menjaga keanjalan.

3) Sebagai Pembersih Wajah

Minyak telah terbukti mampu mengangkat sisa makeup dan kotoran secara berkesan. Di samping itu, face oil tidak akan membuat kulit terasa kering. Oleskan face oil pada seluruh wajah, dan basuh menggunakan kapas atau tuala.

4) Sesuai untuk kulit sensitif

Sebagian besar produk face oil memiliki kandungan anti-inflamasi. Kandungan tersebut membantu meredakan peradangan, sensitif serta kulit kemerahan dan terbakar. Untuk hasil yang efektif, pilih produk face oil yang mengandungi minyak Argan, Yangu, atau Geranium.

5) Melindungi Kulit dari Radikal Bebas


Minyak memiliki sifat lipofilik atau mudah larut di dalam lemak. Ia lebih mudah terserap jauh ke dalam kulit dan bekerja secara efektik. Bukan hanya itu saja, face oil juga dapat menangkal radikal bebas, racun, serta asing. Untuk hasil yang lebih maksimum, boleh menggunakan rosehip seed oil yang memiliki tinggi kandungan anti-oksidan.

6) Sebagai Makeup Primer

Ingin mendapatkan hasil riasan wajah dewy-look yang super glowing? Aplikasikan produk face oil sebagai makeup primer. Setelahnya, barulah Anda mengaplikan alas bedak secara merata. Jika tak ingin kesan glowy yang berlebihan, Anda dapat mengaplikasikan setting powder di tahap terakhir.

7) Menyusutkan Pori-Pori


Beberapa kandungan face oil seperti Macadamia, Jojoba, dan Camellia, berfungsi mengangkat kotoran dan lemak yang menumpuk di dalam pori-pori. Namun, sebaiknya Anda berkonsultasi lebih dulu dengan doktor kecantikan kulit, karena tidak sedikit pula kandungan face oil yang dapat menyumbat pori-pori kulit.

8) Anti Jerawat


Tea tree dan jojoba oil dikatakan sebagai salah satu kandungan yang dapat menghilangkan jerawat secara efektif. Dr. Tung menjelaskan bahwa kedua kandungan tersebut dapat mengurangi produksi minyak yang berlebihan. Selain itu, tea tree dan jojoba oil dapat membuat jerawat lebih cepat kering.

9) Membantu Produk Skin Care Terserap Secara Maksimum

Aplikasikan face oil sebelum menggunakan krim pada wajah. Hal itu berfungsi untuk membantu penyerapan kandungan day cream, night cream, eye cream, ataupun anti-agin cream, lebih maksimal ke dalam kulit. Jika tak ingin memberikan kesan terlalu glowy, tuangkan 2-3 tetes face oil pada krim wajah yang akan di aplikasikan
.




Apa pula kelebihan yang ada pada FACE OIL MARY JARDIN ?





Ramai yang tertanya, pakai minyak di muka tidak akan membuat muka semakin berminyak kah?


Jawapannya, TIDAK! malah membuatkan muka anda semakin kurang berminyak merana Face Oil Mary Jardin boleh mengawal pengeluaran minyak semulajadi kulit menjadikan kulit kita tidak terlalu berminyak dan tidak pula terlalu kering. Kesan dapat dilihat seawal pertama kali digunakan.


*** Nak tahu apa bahan dalam FACE OIL MARY JARDIN? click SINI***



Nurul Shakina

Agent sah Mary Jardin Negeri Sembilan
(COD Nilai, Pajam, Mantin, Seremban dan kawasan sekitarnya.

POSTAGE SELURUH MALAYSIA).
Facebook : Nurul Shakina
Instagram : maryjardin.lavarebeauty


💟 Love,
  ShaMJ.


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Mary Jardin : Handcraft Luxury Face Oil - Ingredient

Mary Jardin : Selamat untuk semua :)